Zawodniacy

Kampania społeczna ?Zawodniacy? to inicjatywa, która ma na celu promowanie picia wody wśród dzieci, przede wszystkim w wieku 6-11 lat oraz wśród ich rodziców i opiekunów. Kampania ma informować o zaletach wody i zachęcać do jej spożywania zamiast słodzonych napojów. W ramach kampanii realizatorzy chcą promować picie wody z kranu tam, gdzie jest to możliwe, a tam, gdzie nie ma takiej możliwości, picie wody butelkowanej.

Zawodniacy w PTPZ

Dlaczego kampania zajmuje się takim tematem?

W Polsce wzrasta liczba dzieci z nadwagą i otyłością zwłaszcza w grupie wiekowej 6-11 lat. Spowodowane jest to m.in. nieprawidłową dietą i spożywaniem nadmiernych ilości cukru zawartych w różnych, z pozoru nieszkodliwych, produktach spożywczych, takich jak choćby napoje. Nadmiar masy ciała u dzieci może prowadzić do powstawania w przyszłości chorób sercowo-naczyniowych. Dlatego tak ważne jest kształtowanie zdrowych nawyków żywieniowych u jak najmłodszych dzieci.

Zawodniacy w PTPZ

Dlaczego kampania promuje bardziej wodę z kranu niż wodę butelkowaną?

W ciągu ostatnich lat przeprowadzono duże inwestycje w obrębie infrastruktury wodociągowej, które przyczyniły się do znacznej poprawy jakości wody w naszych kranach. Mimo to, nadal wielu z nas ma obawy i nie wyobraża sobie, że można pić wodę prosto z kranu, podczas gdy za granicą jest to bardzo naturalne zachowanie. W wielu miejscach w Polsce woda w kranie ma bardzo dobrą jakość, jest bogata w składniki mineralne i bez problemu można ją pić prosto z kranu. Dodatkowo, woda z kranu ma też inne zalety, których nie posiada woda butelkowana. Woda z kranu jest dostępna o każdej porze i w każdym miejscu, nie wymaga odwiedzania sklepu, robienia zapasów ani dźwigania zgrzewek do domu. W dodatku jest dużo tańsza, niż najtańsze wody butelkowane. Ponadto, jest ekologiczna, jej spożywanie nie powoduje produkcji plastikowych odpadów.

Zawodniacy w PTPZ