20 czerwca 2020 r. pojawiła interesująca publikacja pt. ?Pojazdy na sprężony gaz ziemny nie mogą stanowić czystego rozwiązania dla transportu. Najnowsze dane wskazują na wysoki poziom emisji cząstek stałych?. Jej autorzy w zdecydowany sposób kwestionują dość popularne twierdzenie, że? pojazdy napędzane sprężonym gaz ziemnym (CNG) stanowią czystą, niskoemisyjną technologię”, mogącą budować rozwiązanie dla kryzysu zanieczyszczenia powietrza w Europie. Dowodzą oni, odwołując się do „najnowszych badań dotyczących poziomu emisji cząstek stałych przez samochody osobowe” […], że” ta technologia wiąże się z uwalnianiem znacznych ilości zarówno cząstek stałych jak też toksycznych substancji”. Oczekują, że pojazdy napędzane CNG? nie będą być oznakowywane i sprzedawane jako rozwiązania „czystsze i niskoemisyjne”?
Publikacja ta, naszym zdaniem, stanowi próbę przełamania pewnych mitów, przedstawienia twierdzeń o faktach i zawiera wartościowe rekomendacje. Podkreślić też należy, że Komisja Europejska pracuje już, w czym nadzieja dla @zdrowego powietrza nad przepisami dot. limitów emisji, które mają zastąpić normę Euro 6.
Więcej: Artykuł ?Pojazdy na sprężony gaz ziemny nie mogą stanowić czystego rozwiązania dla transportu?