Po raz z kolejny odwołujemy się do artykułu z 20 czerwca 2020 r. pt. ?Pojazdy na sprężony gaz ziemny nie mogą stanowić czystego rozwiązania dla transportu. Najnowsze dane wskazują na wysoki poziom emisji cząstek stałych?, wydanego przez organizację ?Transport&Environment? (T&E).
Artykuł T&E zawiera wiele wartościowych, naszym zdaniem, kwestii dot. oddziaływania pojazdów CNG na poziom zanieczyszczenia powietrza. Wybrane z nich przedstawiliśmy już w publikacji: ?Pojazdy CNG a zanieczyszczenie powietrza, cz. 1?.
Spośród istotnych zagadnień poruszonych w tym artykule, szczególnie ważne wydaje się nam twierdzenie autorów T&E, że pojazdy CNG emitują nie tylko ?szczególnie dużo najdrobniejszych cząstek o wielkości 2,5 nm7?, tak szkodliwych dla zdrowia (o czym wielokrotnie pisaliśmy) ale, że ?mogą emitować duże ilości amoniaku, co przyczynia się także do zanieczyszczenia cząstkami stałymi?.
By ?wpisać się? w ambitne cele Zielonego Ładu (Green Deal) UE, zawalczyć o zdrowe powietrze T&E m. in. proponuje, by ?ramy finansowania UE i strategie polityczne nie traktowały CNG jako czystej technologii lub zrównoważonego (alternatywnego) paliwa.
To nie jest jedyna z wytycznych tej organizacji. Osoby zainteresowane problematyką wpływu pojazdów CNG na środowisko, w tym zdrowia, zapraszamy do artykułu T&E.
Wobec udziału Polskiego Towarzystwa Programów Zdrowotnych w ważnej, doniosłej kampanii #cleanair4heath/@zdrowepowietrze objętej programem ?Reducing health harmful transport emissions in European cities? publikacje dot. wpływu transportu na jakość powietrza i zdrowie są dla nas szczególnie cenne.
Przydatne treści:
- Artykuł ?Zanieczyszczenie powietrza globalnym wyzwaniem dla zdrowia?
- Artykuł ?Choroby sercowo-naczyniowe wynikiem zanieczyszczonego powietrza?
- Artykuł ?Zanieczyszczenie powietrza a demencja?
- Artykuł ?W jaki sposób zanieczyszczenie powietrza przyczynia się do chorób płuc??
- Artykuł ?Ile osób umiera z powodu zanieczyszczenia powietrza??